Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє

В Центрі обслуговування Бердянського управління за січень 2019 року надано майже 1,3 тисячі адміністративних послуг

Протягом січня 2019 року фахівцями Центру обслуговування платників Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області громадянам та представникам бізнесу надано 1256 адміністративних послуг.

Зокрема, видано 680 карток платника податків про реєстраційний номер облікової картки з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків, видано 157 відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків, 62 витяги з реєстру платників єдиного податку та зареєстровано платниками єдиного податку 28 суб’єктів господарювання.

Також  зареєстровано 61 книгу обліку доходів і витрат платників єдиного податку та 144 книги обліку розрахункових операцій.

Власники земельних ділянок сплатили до місцевих бюджетів 

понад 6  мільйонів гривень

Плата за землю традиційно залишається серед лідерів податкових надходжень до місцевих бюджетів. Надходження плати за землю складають 12,3 відсотків загальних надходжень місцевих бюджетів, – зазначила начальник Бердянського управління ГУ ДФС Запорізькій області Оксана Федорова.

Так, за січень 2019 року від власників землі та землекористувачів до місцевих надійшло плати за землю по Бердянську 4604,6 тис.грн., Бердянському району 802,4 тис. грн., Приморському району 1030,8 тис. грн.

У порівнянні з січнем минулого року надходження плати за землю збільшено на 108,7 тис. грн. або 1,7 відсотків.

Вагому частку надходжень плати за землю сплатили власники земельних ділянок, часток (паїв) та землекористувачі – юридичні особи. Від них до бюджету надійшло 5347,0 тис. гривень, що  на 70,7 тис.грн. або 1,3 відс. більше ніж торік.

Водночас від фізичних осіб до місцевих бюджетів надійшло 1090,8 млн. грн., доведений індикативний показник виконано на 103,6 відсотків.

Новини законодавства

Акцизний податок: декларування податкових зобов’язань у 2019 році

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує.

ДФС України з метою належного декларування податкових зобов’язань з акцизного податку та у зв’язку з прийняттям Законів України від 08 листопада    2018 року № 2611-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» і від 23 листопада 2018 року № 2628 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі –  Закон № 2628) листом від 20.02.2019 № 5580/7/99-99-15-03-03-17 (далі – Лист № 5580) повідомила про:

► декларування суб’єктами господарювання операцій з бензинами авіаційними або паливом для реактивних двигунів;

► декларування податкових зобов’язань з пального за повною ставкою акцизного податку;

► декларування податкових зобов’язань при нецільовому використанні пального;

► оподаткування суб’єктами господарювання операцій з транспортними засобами.

Крім того, у Листі № 5580 звернули увагу на те, що змінами, внесеними Законом № 2628 до п.п. 215.3.1 п. 215.1 ст. 215 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), для цілей оподаткування змінено групування вин та інших зброджених напоїв і для кожної групи встановлені ставки акцизного податку.

Відповідно до п. 1 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2628 зазначені зміни до ПКУ набирають чинності з 01 березня 2019 року.

При цьому порядок нарахування акцизного податку з алкогольних напоїв не змінено.

З Листом № 5580, який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України, можливо ознайомитись за посиланням:  http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73182.html

Набрали чинності Зміни, внесені до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що постановою  Кабінету Міністрів України від 12.02.2019  № 37 (далі –  Постанова № 37) внесено Зміни до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148 (із змінами) (далі – Положення № 148), а саме:

► п.п. 2 п. 3 розділу I Положення № 148 викладено в такій редакції:

«2) відокремлені підрозділи – філії, представництва, відділення, що наділяються частиною майна господарських організацій, здійснюючи щодо цього майна право оперативного використання чи інше речове право, передбачене законодавством України, та інші структурні підрозділи (стаціонарні або пересувні), де реалізуються товари, надаються послуги та здійснюються розрахункові операції;».

►У розділі II Положення № 148:

1) п. 8 доповнено двома новими підпунктами такого змісту:

«4) виплат, пов’язаних з оплатою праці;

5) використання готівкових коштів з фонду оперативно-розшукових (негласних слідчих) дій, створеного на виконання частини третьої ст. 24 Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України».

2) У новій редакції викладено п. 11:

«Готівка, що надходить до кас, оприбутковується в день одержання готівки в повній сумі.

Оприбуткуванням готівки в касах установ/підприємств та їх відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО та з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

Оприбуткуванням готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО без ведення касової книги, є забезпечення зберігання щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в електронній формі протягом строку, визначеного п. 44.3 ст. 44 Податкового кодексу України і занесення інформації згідно з фіскальними звітними чеками до відповідних книг обліку (КОРО – у разі її використання).

Оприбуткуванням готівки в касах суб’єктів господарювання, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням КОРО без застосування РРО, є занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО.

Оприбуткування та облік фізичними особами-підприємцями отриманих доходів здійснюється в книгах обліку доходів і витрат (або книгах обліку доходів) у порядку, визначеному Податковим кодексом України».

► Крім того, врегульовано питання щодо оприбуткування готівки та внесення її до банку, а саме підпункти 1та 3 п. 29 розділу III Положення № 148 викладено у такій редакції:

«1) квитанція до прибуткового документа банку на внесення готівки, підписана відповідальними особами банку та засвідчена відбитком печатки банку (за потреби);»;

3) третій примірник «Копія супровідної відомості до сумки з готівкою», засвідчений підписом та відбитком печатки інкасатора-збирача;».

► У розділі IV Положення № 148:

1) у п. 39 речення перше абзацу п’ятого викладено у такій редакції: «Аркуші касової книги нумеруються та прошнуровуються, опечатуються відбитком печатки, за наявності її в установі/на підприємстві.»;

2) після п. 45 розділ доповнено новим пунктом 45¹такого змісту:

«45¹. Керівник установи/підприємства визначає відповідним внутрішнім розпорядчим актом перелік посад та кількість посадових осіб, уповноважених підписувати касові документи, зазначені у розділах III та IV цього Положення, задля забезпечення оптимального процесу документообігу та контролю.».

► У розділі V Положення № 148:

1) в абзаці третьому п. 49 слова «Установа/підприємство» замінено словами «Установа/небанківська фінансова установа/підприємство»;

2) у п. 50 речення друге абзацу першого викладено у такій редакції:

«У розрахунку враховується строк здавання установою, підприємством, небанківською фінансовою установою готівкової виручки (готівки) для її зарахування на рахунки в банках, визначений договором банківського рахунку та не враховується готівка, унесена через платіжні пристрої, що належать небанківським фінансовим установам»;

Після абзацу першого доповнено пункт новим абзацом другим такого змісту:

«Небанківські фінансові установи, які отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунків, та, крім операцій з приймання готівки для подальшого її переказу, здійснюють видачу переказів готівкою, установлюють ліміт каси з урахуванням особливостей їх діяльності та режиму роботи таких установ в сумі, необхідній для забезпечення своєчасного та в повному обсязі виконання зобов’язань з виплати сум переказів за першою вимогою отримувача.».

У зв’язку з цим абзаци другий, третій вважаються відповідно абзацами третім, четвертим».

Нагадуємо, що Постанова № 37 набрала чинності 15.02.2019.

Отже, суб’єктам господарювання необхідно враховувати вищезазначені зміни при проведенні касових операцій.

Зміни до податкової декларації з рентної плати набули чинності

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує, що Міністерством фінансів України наказом від 21.08.2018 № 707 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з рентної плати та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства фінансів України від 17 вересня 2012 року № 1001», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.09.2018 за № 1057/32509 (далі – Наказ № 707) внесено зміни до форми податкової декларації з рентної плати, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 719 (далі – Декларація).

Наказ № 707 набрав чинності з 12.02.2019.

Змінами, внесеними  Наказом № 707, виключено додатки 2, 4, 10, 11 до форми Декларації, які були передбачені для квартальної звітності, а саме:

► додаток 2 «Розрахунок з рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводневої сировини»;

► додаток 4 «Розрахунок з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України»;

► додаток 10 «Розрахунок з рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами»;

► додаток 11 «Розрахунок податкових зобов’язань з рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України».

З рядків форми Декларації, відповідно, було виключено посилання на вищевказані додатки.

Нагадаємо, що з 01.01.2016 базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу, а для рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за видобування нафти, конденсату, природного газу, у тому числі газу, розчиненого у нафті (нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану, рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України та рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України, дорівнює календарному місяцю (п. 257.1 ст. 257 Податкового кодексу України). У зв’язку з цим була доповнена Декларація додатками 2¹, 4¹, 10¹ та 11¹, які передбачені для місячного подання звітності.

Отже, з набранням чинності Наказом № 707 відбулась зміна форми Декларації, а саме, виключені додатки 2,4, 10 та 11 до Декларації, чим форма Декларації приведена у відповідність до норм чинного законодавства.

Також слід зазначити, що з набранням чинності Наказом № 707 втратив чинність наказ Міністерства фінансів України від 17.09.2012 № 1001 «Про затвердження форми Податкового розрахунку з рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат, що видобуваються в Україні».

Нагадуємо, що Наказ № 707 опубліковно в бюлетені «Офіційний вісник України» від 12.10.2018  № 78.

Митне оформлення транспортних засобів, що ввозяться на митну територію України: спрощення процедури

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що 13.02.2019 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2019 року № 101 «Питання митного оформлення транспортних засобів, що ввозяться на митну територію України» (далі – Постановм № 101).

Постановою № 101 встановлено, що на часткову зміну п.п. 1 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 09 червня 2011 р. № 738 «Деякі питання сертифікації транспортних засобів, їх частин та обладнання» та п. 6 Тимчасового порядку виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2018 року  № 1077 (далі – Тимчасовий порядок), у частині наявності документа, що вказує, якому саме рівню екологічних норм відповідає за конструкцією транспортний засіб, установити, що на період дії зазначеного Тимчасового порядку митне оформлення транспортного засобу, який підпадає під його дію, здійснюється за наявності сертифіката відповідності, виданого згідно з порядком затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, або реєстраційного документа на транспортний засіб, виданого реєстраційним органом країни реєстрації такого засобу, в якому визначено рівень екологічних норм, якому відповідає транспортний засіб.

Слід зазначити, що Постанова № 101 втратить чинність одночасно з Тимчасовим порядком.

Постанову № 101 опубліковано у офіційному виданні «Урядовий кур’єр від 16.02.2019 № 32.

Зміни з 01.01.2019 року

Дізнайтесь про оподаткування податком на доходи фізичних осіб подарунків

Законом  України “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів” від 23.11.2018 №2628-VIII внесені зміни, зокрема, щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб подарунків.

Так, з метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб  не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань) – у частині, що не перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.

Нагадаємо, що до змін, внесених Законом №2628, тобто до 01.01.2019,  якщо вартість дарунків перевищувала  вказаний розмір, то вся їх вартість оподатковувалася податком на доходи фізичних осіб.

Отже, з 01.01.2019 року  оподатковується податком на доходи фізичних осіб лише та частина вартості подарунка, що перевищує 25 % мінімальної зарплати (у 2019 році – 1043,25 грн).

Зазначена норма передбачена п.п. 165.1.39 ст. 165 Податкового кодексу (зі змінами, внесеними  Законом України від 23.11.2018 № 2628-VIII).

Новації/ фахівець ГУ ДФС

Роз’яснення законодавства

Повідомлення про укладання договору про технічне обслуговування та ремонт реєстратора розрахункових операцій в Електронному кабінеті

У рамках здійснення заходів щодо запровадження спрощеної процедури реєстрації реєстраторів розрахункових операцій, а саме – на підставі однієї заяви за спрощеною формою та без додатків, запровадження електронного обміну документами між учасниками відносин у сфері застосування РРО, що передбачено наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» зі змінами (далі – наказ), ДФС створено можливість для подання Центрами сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій (далі – ЦСО) повідомлення про укладання договору про технічне обслуговування та ремонт реєстратора розрахункових операцій (далі – повідомлення).

Таке повідомлення подається ЦСО до контролюючого органу у разі укладання, розірвання, припинення або внесення змін до договору про технічне обслуговування та ремонт РРО, укладеного між ЦСО та користувачем РРО. Форма повідомлення затверджена наказом.

Для ЦСО запроваджено новий електронний сервіс, який надає їм можливість заповнити та подати повідомлення в електронній формі. Для цього ЦСО в приватній частині Електронного кабінету в меню «Введення звітності» необхідно обрати форму «Повідомлення про укладання договору про технічне обслуговування та ремонт реєстратора розрахункових операцій» (J1316301), заповнити її, підписати та надіслати. Реєстраційні дані суб’єкта господарювання, що подає повідомлення, заповнюються автоматично, дані щодо найменування моделі (модифікації) РРО версії програмного забезпечення обираються із електронних довідників, що сформовані на підставі даних Держреєстру РРО. Підтвердженням подання повідомлення до ДФС є отримання першої квитанції в електронному вигляді, в якій зафіксовані дата та час подання повідомлення. Інформація про результати розгляду повідомлення надсилається ЦСО в електронному вигляді у другій квитанції.

Заповнення та подання повідомлення здійснюється в тестовому режимі, який триватиме до моменту набрання чинності наказом, яким затверджуються порядки ведення реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО.

Про подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2018 рік

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області доводить наступне.

ДФС України поінформувала платників, що у зв’язку з набуттям 14.12.2018 чинності наказом Міністерства фінансів України від 19.10.2018 № 842 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 15 листопада 2018 року за № 1303/32755 (далі – наказ № 842), розроблено та впроваджено оновлену форму податкової декларації з податку на прибуток підприємств (ідентифікатор форми J0100117 для юридичних осіб) (далі – декларація за новою формою).

Враховуючи, що видання наказу № 842 обумовлено змінами з 01.01.2018 в оподаткуванні податком на прибуток підприємств, які впливають на показники бюджету, листом ДФС від 04.01.2019 № 357/7/99-99-15-02-01-17 рекомендовано платникам податку на прибуток підприємств за базовий звітний (податковий) період – 2018 рік подавати податкову декларацію за новою формою.

Електронна форма за ідентифікатором J0100117 розміщена на офіційному    веб-порталі ДФС у рубриці Електронна звітність > Платникам податків про електронну звітність > Інформаційно-аналітичне забезпечення > Реєстр форм електронних документів і є доступною для використання розробниками програмного забезпечення.

Електронна форма за ідентифікатором J0100117 передбачає необхідність встановлення позначки «базовий звітний період квартал» або «базовий звітний період рік». Зазначене має бути реалізовано у програмному забезпеченні, яке використовує платник для подання нової форми декларації в електронному вигляді.

Відповідно інформаційні системи ДФС забезпечують приймання декларації за новою формою за ідентифікатором J0100117 як за наявності позначки «базовий звітний період квартал» – для платників податку, що складають податкову декларацію з податку на прибуток підприємств (далі – декларація) за податкові (звітні) періоди квартал, півріччя, три квартали, рік, так і за наявності позначки «базовий звітний період рік» – для платників податку, яким встановлено річний податковий (звітний) період.

Більше, про можливості подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2018 рік, роз’яснено листом ДФС України від 13.02.2019  № 4622/7/99-99-15-02-01-17, який розміщено за посиланням: http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-pributok-pidpri/listi-dps/368207.html

Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:  http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki–novini-/369272.html

Фізична особа – орендодавець та фізична особа-орендар не є суб’єктами господарювання: нарахування та сплата ПДФО до бюджету

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) включаються, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) (п. 164.2 ст. 164 ПКУ).

Відповідно до п.п. 170.1.5 п.170.1 ст.170 ПКУ якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання, особою, відповідальною за нарахування та сплату (перерахування) ПДФО до бюджету, є платник ПДФО –орендодавець.

При цьому:

а) такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує ПДФО до бюджету в строки, встановлені ПКУ для квартального звітного (податкового) періоду, а саме: протягом 40 календарних днів, після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу, сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року ПДФО та податкового зобов’язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації;

б) у разі вчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору оренди об’єктів нерухомості нотаріус зобов’язаний надіслати інформацію про такий договір контролюючому органу за податковою адресою платника ПДФО – орендодавця за формою та у спосіб, встановлені Кабінетом Міністрів України. За порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації нотаріус несе відповідальність, передбачену законом за порушення порядку та/або строків подання податкової звітності.

Інформація про нараховані (виплачені) доходи з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (ДФС) та з Реєстру застрахованих осіб (ПФУ)

У рамках кампанії декларування доходів громадян та е-декларування особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, ДФС спільно з ПФУ здійснено налаштування електронного сервісу в частині отримання: відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків (далі – ДРФО); відомостей з реєстру застрахованих осіб Пенсійного фонду України.

Сервіс функціонує для фізичних осіб в приватній частині Електронного кабінету меню «ЕК для громадян» та надає змогу після проходження електронної ідентифікації, не виходячи з дому, в будь-який час отримати інформацію про себе. Відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків з ДРФО надаються за результатами обробки Запиту (F1300203)*. Запит заповнюється автоматично відповідно до реєстраційних даних платника податків. Відповідь на запит можна переглянути у вкладці Вхідні документи меню Вхідні/вихідні документи. Середня тривалість обробки Запиту складає близько 30 хвилин. Відомості про заробітню плату (дохід), з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з реєстру застрахованих осіб Пенсійного фонду України** можна отримати скориставшись гіперпосиланням на портал електронних послуг ПФУ, яке знаходиться у меню ЕК для громадян.

*Відомості надаються за останні три роки (поквартально) відповідно до Податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1 ДФ), які подаються податковими агентами та поданих фізичними осабами, фізичними особами – підприємцями або фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність податкових декларацій. 

**Відомості надаються по роках у розрізі страхувальників. За кожен рік додатково визначається загальна сума заробітної плати за рік та загальна сума заробітної плати, яка враховується для розрахунку пенсії.

Щодо подання разом з декларацією з податку на прибуток за 2018 рік звіту про управління та звіту про платежі на користь держави

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області доводить до відома платників податку на прибуток підприємств, що ДФС України стосовно подання разом з податковою декларацією з податку на прибуток підприємств за 2018 рік звіту про управління та звіту про платежі на користь держави листом від 19.02.2019 № 5491/7/99-99-15-02-01-17 повідомила наступне.

Відповідно до п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку на прибуток підприємств подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог ст. 137 ПКУ.

Фінансова звітність, що складається та подається відповідно до п. 46.2 ст. 46 ПКУ платниками податку на прибуток є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – Декларація) та її невід’ємною частиною.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначені Законом України від 16 липня 1999 року № 996 «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 996).

Статтею 11 Закону № 996 встановлено:

● порядок та строки подання суб’єктами господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, звіту про платежі на користь держави установлюються відповідно до Закону України «Про забезпечення прозорості у видобувних галузях»;

● звіт про управління подається разом із фінансовою звітністю та консолідованою фінансовою звітністю в порядку та строки, встановлені законом.

Законом № 996 терміни визначені у ст. 1, зокрема:

– звіт про платежі на користь держави – документ, що містить узагальнену інформацію про діяльність суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях або заготівлю деревини, а також деталізовану інформацію про податки і збори, інші платежі, що були сплачені або належні до сплати на користь держави відповідно до закону. Звіт про платежі на користь держави подається суб’єктами господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, відповідно до Закону України «Про забезпечення прозорості у видобувних галузях», а також підприємствами, що здійснюють заготівлю деревини і при цьому становлять суспільний інтерес;

– звіт про управління – документ, що містить фінансову та нефінансову інформацію, яка характеризує стан і перспективи розвитку підприємства та розкриває основні ризики і невизначеності його діяльності.

Порядок подання фінансової звітності затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року № 419 із змінами (далі –  Порядок № 419).

Щодо подання підприємствами річної фінансової та іншої звітності п. 2 Порядку № 419 передбачено:

● підприємства (крім бюджетних установ, мікропідприємств та малих підприємств) подають разом з річною фінансовою звітністю звіт про управління. У разі подання підприємством консолідованої фінансової звітності подається консолідований звіт про управління. Середні підприємства мають право не відображати у звіті про управління нефінансову інформацію;

● річна фінансова звітність, річна консолідована фінансова звітність, звіт про управління, консолідований звіт про управління, звіт про платежі на користь держави та консолідований звіт про платежі на користь держави, складення яких передбачено законодавством, повинні бути оприлюднені разом з аудиторським звітом на веб-сторінці або веб-сайті підприємства (у повному обсязі) та в інший спосіб у випадках, визначених законодавством, та в єдиному електронному форматі, визначеному Міністерством фінансів України, на основі таксономії фінансової звітності за міжнародними стандартами фінансової звітності.

Враховуючи зазначене вище, звіт про управлінняконсолідований звіт про управління, звіт про платежі на користь держави та консолідований звіт про платежі на користь держави, не є складовими фінансової звітності і, відповідно, обов’язку подання таких звітів до контролюючих органів разом з Декларацією законодавством не визначено.

Формою Декларації, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (зі змінами), передбачено подання форм фінансової звітності як додатка «ФЗ» до Декларації із проставлянням позначки щодо поданих до Декларації форм фінансової звітності.

Підтвердженням подання фінансової звітності разом з Декларацією є позначка «+» у клітинці «ФЗ» таблиці «Наявність додатків» та у таблиці «Наявність поданих до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств додатків – форм фінансової звітності».

Платником проставляється позначка у тих графах таблиці, що відповідають назвам форм фінансової звітності, поданої разом з Декларацією.

Лист ДФС № 5491 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:  http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73214.html

Запит про надання витягу з реєстру центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій в Електронному кабінеті

В межах виконання заходів зі створення Реєстру центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій (далі – реєстр ЦСО), що передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2004 року № 601 «Про затвердження Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій», запроваджено новий електронний сервіс, який надає можливість виробникам РРО та центрам сервісного обслуговування РРО (далі – ЦСО) подати запит про надання витягу з Реєстру ЦСО (далі – запит) та отримати витяг з Реєстру ЦСО (далі – витяг) в електронному форматі.

Форми запиту та витягу затверджуються наказом Міністерства фінансів України «Про затвердження порядків ведення реєстру екземплярів реєстраторів розрахункових операцій та реєстру центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій» (далі – наказ), проект якого оприлюднений на офіційному веб-сайті Мінфіну за адресою: http://www.minfin.gov.ua/news/view/proekty-rehuliatornykh-aktiv-dlia-obhovorennia-2019?category=aspekti-roboti&subcategory=reguljatorna-aktivnist.

Подати запит можна через приватну частину (особистий кабінет) Електронного кабінету з використанням електронного цифрового підпису будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів. Для цього виробнику РРО чи ЦСО в приватній частині Електронного кабінету в меню «Введення звітності» необхідно обрати форму «Запит про надання витягу з реєстру центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій за ф. № 2-РЦСО» (J1317201), заповнити її, підписати та надіслати. Реєстраційні дані суб’єкта господарювання, який направляє запит, заповнюються автоматично. Підтвердженням подання запиту до ДФС є отримання першої квитанції в електронному вигляді, в якій зафіксовані дата та час подання запиту

Витяг з реєстру центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій за ф. №3-РЦСО (J1417201) можна переглянути у вкладці «Вхідні/вихідні документи»

Заповнення та подання запиту здійснюється в тестовому режимі, який триватиме до моменту набрання чинності наказом.

Дізнайтесь про новації з туристичного збору.

Ставки збору на території м. Запоріжжя у 2019 році

З 01.01.2019 року ставка туристичного збору встановлюється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 Податкового кодексу, у розмірі:

–  до 0,5% для  внутрішнього туризму;

– до 5% для  в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.

Внутрішній туризм – це переміщення в межах території України громадян України та/або осіб, які постійно проживають на території України, в пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях.

В’їзний туризм – це прибуття на територію України та/або переміщення в межах території України осіб, які постійно не проживають на території України, в пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях.

З 1 січня 2019 року мінімальна заробітна плата становить 4173 гривні (Закон України “Про державний бюджет на 2019 рік” від 23.11.2018 № 2629).

Рішенням Запорізької міської ради №39 від 30.01.2019 року  «Про встановлення туристичного збору» визначені ставки збору для внутрішнього та в’їзного туризму.

Так, ставки збору за кожну добу тимчасового розмiщення особи у мiсцях проживания (ночiвлi) для внутрiшнього туризму встановлюються в таких розмiрах:

– при вартостi проживания до 300 грн (включно) – 0,05% вiд розмiру мiнiмальної заробiтної плати на 1 сiчня звiтного (податкового) року, для однiії особи за одну добу тимчасового розмiщення (2,09 грн);

– при вартостi проживания від 300 до 600 грн (включно) – 0,25% вiд розмiру мiнiмальної заробiтної плати на 1 сiчня звiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розмiщення (10,43 грн);

– при вартостi проживания понад 600 грн – 0,5% вiд розмiру мiнiмальної заробiтної плати на 1 сiчня звiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розмiщення (20,87 грн).

Для в ‘їзного туризму ставки збору за кожну добу тимчасового розмiщення особи у мiсцях проживания (ночiвлi) встановлюються в таких розмiрах:

– при вартостi проживання до 300 грн (включно) – 0,5% вiд розмiру мiнiмальної заробiтної плати на 1 сiчня звiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розмiщення (20,87 грн);

– понад 300 грн – 1,5% вiд розмiру мiнiмальної заробiтної плати на 1 сiчня звiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розмiщення (62, 60 грн).

Податкові агенти сплачують туристичний збір за своїм місцезнаходженням:

– щоквартально, у визначений для квартального звітного періоду строк відповідно до податкової декларації за звітний квартал;

– або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому – до 28 (29) включно) на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади.

У разі сплати збору авансовими внесками у податковій декларації за звітний квартал відображаються нараховані щомісячні авансові внески. Остаточна сума збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів), сплачується у строки, визначені для квартального звітного періоду.

Форма податкової декларації з туристичного збору затверджена наказом МФУ від 09.07.2015 № 636.

За базовий звітний період, що дорівнює календарному кварталу, податкові декларації подаються протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.

Нагадаємо, що туристичний збір належить до місцевих податків і зборів, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету. Порядок оподаткування туристичним збором визначено ст. 268 Податкового кодексу.

До уваги платників ПДВ

Як подати таблицю даних платника податку? Практичні поради

Платник ПДВ має право подати до фіскальної служби таблицю даних платника податку за встановленою формою згідно з додатком 3 до “Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних”.

Таблиця подається в електронній формі засобами електронного зв’язку.

Її можна подати ще до факту зупинення, якщо вона буде врахована, то у подальшому податкові накладні будуть зареєстровані.

Зверніть увагу, що Таблиця даних платника податку обов’язково подається із поясненням.

У ньому зазначаються види економічної діяльності, а також продукція, яка використовується та виготовляється при здійсненні діяльності, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Також доцільно надати копії документів, що підтверджують діяльність платника ПДВ.

Отже, Таблиця заповнюється наступним чином:

– у графі “Код згідно з КВЕД ДК 009:2010” зазначаються види економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010). При цьому цей код потрібно вказувати в кожному рядку;

– у графі “Код згідно з УКТ ЗЕД/ДК 016-2010 (придбання (отримання) товарів/послуг)” вказуються коди товарів згідно з УКТ ЗЕД або коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010) (далі – ДКПП), що на постійній основі придбаваються (отримуються) платником податку.

Кожний код УКТ ЗЕД (що відповідає певному товару) зазначається в окремому рядку навпроти рядка, у якому зазначений вид діяльності;

– у графі “Код згідно з УКТ ЗЕД/ДК 016-2010 (постачання (виготовлення) товарів/послуг” записуються коди товарів згідно з УКТ ЗЕД або коди послуг згідно з ДКПП, що на постійній основі постачаються (виготовляються) платником податку.

Одночасне заповнення граф щодо придбання (отримання) і постачання (виготовлення) в одному рядку Таблиці не допускається.

Коди послуг згідно з ДКПП у Таблиці мають містити від 5 до 14 символів.

Таблиця даних платника податку із поясненнями розглядається комісіями регіонального рівня протягом 5 робочих днів після дня її отримання.

Відповідне рішення (врахування або неврахування таблиці) протягом операційного дня стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.

Зазначений порядок передбачений п. 29 – 38 “Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних”, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 № 117.

Платникам ПДВ

Коли для реєстрації податкової накладної в ЄРПН таблиця платника податку враховується автоматично?

Для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, платник ПДВ має право подати до ДФС таблицю даних платника податку за встановленою формою згідно з додатком 3 до “Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних”.

Таблиця даних платника податку подається платником ПДВ в електронній формі засобами електронного зв’язку, визначеними ДФС.

Зверніть увагу, що таблиця в обов’язковому порядку подається із поясненням, в якому зазначаються види діяльності, а також продукція, яку використовують та виготовляють при здійсненні такої діяльності, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податку, яка розглядається комісіями регіонального рівня протягом п’яти робочих днів після дня її отримання.

Також доцільно надати копії документів, що підтверджують діяльність платника ПДВ.

При цьому, таблиця враховується ДФС в автоматичному режимі, якщо вона подається:

– платниками ПДВ – сільськогосподарськими товаровиробниками, внесеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України “Про державну підтримку сільського господарства України”,

– та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31.12.16 застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до ст. 209 Податкового кодексу (в редакції, що діяла на 31.12.16).

В зазначених платників повинні перебувати у власності та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить понад 200 га включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року).

Також вказані платники повинні мати коди згідно з УКТЗЕД постачання (виготовлення) таких груп товарів: живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12).

Наступна категорія платників, у яких таблиця враховується автоматично, – це платники ПДВ, у яких значення показників D і P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 Порядку №117, мають такі розміри: D > 0,02, P < P м х 1,4 та обсяг постачання товарів/послуг у податкових накладних та/або розрахунках коригування, складених за останні 12 календарних місяців в Реєстрі, зазначених в таблиці даних платника податку, становить більше 25% загального обсягу операцій з постачання за останні 12 календарних місяців.

Тобто, це платники ПДВ, які одночасно відповідають трьом критеріям: – мають податкове навантаження понад 2%; – податкові зобов’язання з ПДВ поточного місяця не перевищують на 40% максимальне податкове зобов’язання з ПДВ за останні 12 календарних місяців; – обсяг постачання зазначених у таблиці товарів (послуг) із зареєстрованих ПН/ РК, складених за останні 12 календарних місяців, становить понад 25% загального обсягу постачання за останні 12 календарних місяців.

Зазначений порядок передбачений “Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних”, затвердженим постановою КМУ від 21.02.2018 № 117.

Важливо знати

Використання РРО підприємцями – платниками єдиного податку

Підприємці, які сплачують єдиний податок, мають право здійснювати розрахунки без застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО) з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій при здійсненні роздрібної торгівлі продовольчими товарами (крім підакцизних товарів).

РРО не застосовуються платниками єдиного податку:

– першої групи;

– другої і третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. грн.

У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн. грн., застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим.

Разом з тим, ці  норми не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення.

Постановою КМ України від 16.03.2017 № 231 затверджено “Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій”.

Перелік містить 8 груп:

1) Група 73 «Вироби з чорних металів»; 

2) Група 84 «Реактори ядерні, котли, машини, обладнання і механічні пристрої; їх частини»; 

3) Група 85 «Електричні машини, обладнання та їх частини; апаратура для запису або відтворення звуку, телевізійна апаратура для запису та відтворення зображення і звуку, їх частини та приладдя»;

4) Група 87 «Засоби наземного транспорту, крім залізничного або трамвайного рухомого складу, їх частини та обладнання»; 

5) Група 90 «Прилади та апарати оптичні, фотографічні, кінематографічні, контрольні, вимірювальні, прецизійні; медичні або хірургічні; їх частини та приладдя»;

6) Група 91 «Годинники всіх видів та їх частини»;

7) Група 92 «Музичні інструменти; їх частини та приладдя»;

8) Група 95 «Іграшки, ігри та спортивний інвентар; їх частини та приладдя».

Нагадаємо, з 01 січня 2019 року на підставі змін, внесених Законом №2628, фізичні особи – підприємці другої – четвертої груп при реалізації лікарських засобів та виробів медичного призначення незалежно від обсягу доходу протягом календарного року повинні застосовувати РРО.

Вироби медичного призначення – це будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, призначені для діагностики, лікування, профілактики організму людини та (або) забезпечення таких процесів (абз. 13 ст. 2 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»).

Лікарський засіб – це будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох активних фармацевтичних інгредієнтів (далі – АФІ) та допоміжних речовин)), що має властивості та призначена для лікування або профілактики захворювань у людей, чи будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), яка може бути призначена для запобігання вагітності, відновлення, корекції чи зміни фізіологічних функцій у людини шляхом здійснення фармакологічної, імунологічної або метаболічної дії або для встановлення медичного діагнозу (абз. 2 ст. 2 Закону України від 04.04.1996 № 123/96-ВР «Про лікарські засоби»). 

Отже, платники єдиного податку 2-ї і 3-ї груп, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг), зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки через зареєстровані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів у разі:

– перевищення в календарному році незалежно від обраного виду діяльності обсягу доходу понад 1 млн. гривень;

– здійснення реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, незалежно від групи єдиного податку та обсягу річного доходу;

– здійснення реалізації лікарських засобів та виробів медичного призначення незалежно від групи єдиного податку та обсягу річного доходу;

– здійснення роздрібної торгівлі підакцизних товарів, у тому числі пивом у пляшках і бляшанках.

Зазначена норма передбачена п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України, п. 1 «Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій», затвердженого постановою КМУ від 23.08.2000 № 133.

Платник ПДВ планує здійснювати новий вид діяльності.

Як заповнити таблицю даних?

Щоб запобігти блокуванню податкових накладних / розрахунків коригування в ЄРПН, платник ПДВ має право подати до ДФС таблицю даних платника податку за встановленою формою згідно з додатком З до «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Таблиця даних платника податку подається виключно в електронній формі засобами електронного зв’язку, визначеними ДФС.

Відомості щодо засобів електронного зв’язку ДФС, якими може подаватися таблиця даних платника податку, ДФС розміщує на своєму офіційному веб-сайті.

У Таблиці даних платника податку зазначаються:

– види економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);

– коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;

– коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.

Таблиця даних платника ПДВ подається із поясненням, в якому зазначається діяльність, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Якщо платник ПДВ починає здійснювати новий вид діяльності, то Таблиця даних платника податку заповнюється і подається в зазначеному порядку, в тому числі з поясненням, в якому зазначається діяльність, з можливим посиланням на податкову і іншу звітність платника податків.

Зазначена норма передбачена п. 29-31 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 № 117.

Підприємець – платник єдиного податку не застосовує РРО.

Які документи необхідно надавати при продажу товарів (послуг)?

Реєстратори розрахункових операцій (РРО) та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення) (наданні послуг) фізичними особами – підприємцями, які відносяться відповідно до Податкового кодексу до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.

Разом з тим, суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані надавати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця з метою виконання вимог Закону України від 12.05.1991 № 1023-ХІІ «Про захист прав споживачів».

Отже, підприємець – платник єдиного податку зобов’язаний надати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передавання прав власності на них від продавця до покупця.

Зазначена норма передбачена п. 15 ст. 3,  п. 6 ст. 9 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Декларування 2019

Отримували доходи за кордоном – задекларуйте!

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує:

Громадяни, які в 2018 році отримували іноземні доходи, відповідно до п.п.170.11.1 п.170.11 ст.170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зобов’язані подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.

Сума такого доходу включається до річного оподатковуваного доходу платника та оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків і військовим збором за ставкою1,5 відсотка.

Відповідно до абзацу першого п.п.170.11.2 п.170.11 ст.170 ПКУ платник податку має право зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, за нормами міжнародних договорів, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України.

Платник податку має визначити суму такого зменшення за зазначеними підставами в річній податковій декларації. Але це можливо лише за умови отримання від уповноваженого державного органу країни, де було одержано дохід, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Довідка має бути належним чином легалізована, якщо іншого не передбачено чинними міжнародними договорами України. Громадяни, які оформлюються на роботу на умовах укладання договорів «аутстафінгу» та отримують іноземні доходи від фірм – нерезидентів, також зобов’язані самостійно подати декларацію та сплатити вищевказані податки в Україні.

Декларацію про майновий стан і доходи необхідно подати до територіального органу фіскальної служби за місцем своєї реєстрації до 1 травня 2019 року.

Декларування доходів, отриманих від надання репетиторських послуг

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу, якщо викладач-репетитор у минулому році не був зареєстрований суб’єктом підприємницької діяльності та надавав репетиторські послуги фізичним особам, він зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу. 

До послуг репетиторства належать:  підготовка дітей до школи, вступу до навчальних закладів, незалежного тестування, навчання з будь-яких предметів, написання рефератів, виконання контрольних, курсових, а також дипломних робіт. 

Прозвітувати про отримані доходи можна в електронному форматі, що є більш зручним способом для громадян, які проживають не за місцем реєстрації (прописки).

Відповідно до п.167.1 ст.167 Податкового кодексу України доходи від репетиторства оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків. Також, із вказаних доходів справляється військовий збір за ставкою 1,5 відсотка. 

Декларацію за 2018 рік викладачам-репетиторам необхідно подати до 1 травня 2019 року. 

Коли нецільову допомогу включати до річної декларації

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу громадян, що під час кампанії декларування податкові декларації про майновий стан і доходи подають ті декларанти, які зобов’язані декларувати свої доходи, а також особи, які подають декларацію з метою використання права на податкову знижку.

Розберемось в яких випадках подається декларація, якщо упродовж минулого року особою було отримано нецільову благодійну допомогу.

Відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ) не включається до оподатковуваного доходу, з метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб, сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами-юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим пп. 169.4.1 ст. 169 ПКУ, (у 2018 році така неоподатковувана сума становила 2470 грн).

Відомості про надані суми нецільової благодійної допомоги зазначаються податковим агентом у податковій звітності за формою № 1ДФ.

Якщо загальна сума отриманої від благодійника – фізичної чи юридичної особи нецільової благодійної допомоги протягом звітного податкового року перевищує граничний розмір, визначений абзацем першим пп. 169.4.1 ст. 169 ПКУ (2470 грн. у 2018 році), то платник податку зобов’язаний в такому випадку подати річну податкову декларацію із зазначенням суми такої допомоги.

Перевищення допомоги над вказаним розміром (у 2018 році – 2470 грн) підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%.

Законодавство щодо ЄСВ

Порядок обчислення ЄСВ за звітний квартал ФОП на загальній системі оподаткування

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу, що п. 2 частини першої ст. 7 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) для фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) на загальній системі оподаткування базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць. 

У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ, встановленої Законом № 2464. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

ЄСВ встановлюється у розмірі 22 відсотки до визначеної бази нарахування ЄСВ (частина п’ята ст. 8 Закону № 2464).

ФОП на загальній системі оподаткування зобов’язані сплачувати ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ (абзац третій частини восьмої ст. 9 Закону № 2464).

Нагадуємо, що п. 164.1 ст. 164 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) встановлено, що базою оподаткування для доходів, отриманих від провадження господарської діяльності, є чистий річний оподатковуваний дохід, який визначається відповідно до п. 177.2 ст. 177 ПКУ, згідно з яким чистим оподатковуваним доходом є різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої ФОП.

Здійснення незалежної професійної діяльності

Як сплачувати єдиний внесок та подавати звіт?

Платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є, зокрема, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності.

Особи, які провадять незалежну професійну діяльність, нараховують єдиний внесок у розмірі 22% на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб.

Такі платники зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Базою нарахування єдиного внеску для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб.

При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць (у 2019 році – 918, 06 грн.).

У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (у 2019 році – 918, 06 грн.).

Особи, які провадять незалежну професійну діяльність, самі за себе формують та подають до фіскальних органів Звіт один раз на рік до 01 травня року, наступного за звітним періодом. Звітним періодом для таких осіб є календарний рік.

Такі особи подають Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску, за формою таблиці 1 додатку 5 до Порядку від 14.04.2015 № 435.

Звіт подається за формою № Д5 із зазначенням типу форми «початкова».

Особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані подавати самі за себе Звіт незалежно від того, чи ведуть вони підприємницьку діяльність.

Остаточний розрахунок щодо нарахування та сплати єдиного внеску особами, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється до 01 травня року, наступного за звітним.

Зазначена норма передбачена п. 5 част. першої ст. 4; абз. третім част. восьмої ст. 9; п. 2 част. першої ст. 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI; п. 13 розд. ІІ, п. 4 розд. ІІІ «Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», затвердженого наказом МФУ від 14.04.2015 № 435.

Головне управління ДФС у Запорізькій області

Від оподаткування запорізьких земель місцеві бюджети отримали 73 мільйони

З початку року надходження плати за землю у Запорізькій області скали 73 мільйони гривень (без даних великих підприємств, які зареєстровані в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС).

Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, більшу частину сплачених сум забезпечили суб’єкти господарювання-юридичні особи – 65,3 мільйона, фізичні особи поповнили бюджет на 7,7 мільйона гривень.

Зокрема, міська казна обласного центру отримала 31,4 мільйона плати за землю, до скарбниць м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів надійшло 11 мільйонів, м. Бердянськ, Бердянського і Приморського районів – 6,4 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 5,4 мільйона, Василівського та Михайлівського районів – 3,8 мільйона, Якимівського та Приазовського районів – 3,6 мільйона, Вільнянського, Запорізького та Новомиколаївського районів – 3,2 мільйона.

Усього у м. Запоріжжя та області зареєстровано 9165 землекористувачів-юридичних та 278 тисяч фізичних осіб.

Нагадаємо, відповідно до законодавчих змін значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за 2018 рік становить 1,0.

На Запоріжжі порушники відшкодували державі 3,7 мільйона гривень

Стосовно фігурантів проваджень, які відшкодували 3,7 мільйона гривень завданих збитків, до суду було направлено матеріали для звільнення від відповідальності.

Усього в січні поточного року співробітники податкової міліції Запорізької області розслідували 102 кримінальні провадження, 74 з яких належали до категорії тяжких. За перший місяць року було розпочато 29 справ, 18 з яких стосуються ухилення від сплати податків і зборів в особливо великих розмірах.

До суду спрямовано три матеріали, у тому числі, два провадження – з обвинувальним актом.

За результатами відпрацювання контрагентів “конвертаційних центрів” та “фіктивних суб’єктів господарювання” стягнуто 3,4 мільйона.

У сфері державних закупівель оперативники викрили злочин за фактом ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах (ч. 3 ст.212 КК України). Після проведених перевірок до бюджету повернено 766 тисяч гривень.

У рамках операції “Акциз” із незаконного обігу вилучено товарів підакцизної групи на загальну суму понад 4 мільйони.

Щоденно запорізькі митники оформлюють понад 160 іноземних автівок

Наприкінці пільгового режиму оподаткування транспортних засобів з єврореєстрацією стрімко зросла кількість митних оформлень. Цього тижня митні процедури здійснюють, у середньому, власники 163 автомобілів, минулого тижня цей показник складав 108.

Усього за весь період дії пільг – з 25 листопада 2018 року по 21 лютого 2019 року фахівці Запорізької митниці оформили 2338 автівок, з них 1915 – з європейською реєстрацією.

До бюджету перераховано 133 мільйони гривень митних платежів та 16 мільйонів гривень добровільного внеску.

Митники нагадують: до кінця дії пільгового режиму лишилося два дні. При цьому в останній день Запорізька митниця ДФС працюватиме за потреби до 24:00.

Здійснити митне оформлення легкових автомобілів можна на двох митних постах у м. Запоріжжя та Запорізької області:

– митний пост “Запоріжжя-центральний”, адреса: м. Запоріжжя, вул. Привокзальна, 9А, тел.: (061) 286-09-62;

– митний пост “Бердянськ”, адреса: м. Бердянськ, вул. Шевченка, 31, тел.: (06153) 3-85-96.

“Гаряча лінія” щодо цінової інформації: +38 (044) 481-19-61.

У січні керівники 466 запорізьких підприємств

збільшили виплати своїм працівникам

За результатами спільної роботи органів виконавчої влади та фіскальної служби Запорізької області 466 роботодавців збільшили розмір оплати праці у січні.

Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, в регіоні постійно проводяться засідання обласної та територіальних комісій з питань підвищення рівня виплат заробітних плат. За перший місяць року було заслухано керівників 485 підприємств, які виплачували своїм працівникам зарплату на рівні менше законодавчо встановленого. 96 відсотків з них вже виконали свої зобов’язання та збільшили розмір оплати труда. До бюджету додатково надійшло 200 тисяч гривень податку на доходи фізичних осіб.

Фахівці органів ДФС регіону постійно аналізують податкову звітність платників, бази даних та іншу інформацію, яка дозволяє оперативно виявляти факти мінімізації зарплат.

Так, у п’ятірці антирейтингу – запорізькі підприємства, які спеціалізуються на кредитуванні, виробництві робочого одягу, роздробній торгівлі в неспеціалізованих магазинах продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами, косметичною продукцією та туалетними приналежностями, а також фармацевтичними товарами. Середній розмір заробітних плат у цих суб’єктів господарювання склав 3,4 тисячі гривень. Саме з такими та іншими роботодавцями, які не дотримуються законодавчих вимог, спільна робота обласної влади та фіскальної служби буде продовжуватись й надалі.

Запорізькі автовласники на 20 відсотків збільшили сплату транспортного податку

За січень поточного року до місцевих бюджетів Запорізького регіону було сплачено 923 тисячі гривень транспортного податку. Надходження, порівняно з показниками аналогічного періоду минулого року, зросли на 20 відсотків або на 151 тисячу гривень. Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько.

Найбільші суми сплатили власники елітних авто у м. Запоріжжя – 446 тисяч гривень. До місцевих бюджетів Пологівського, Більмацького та Розівського районів спрямвано 96 тисяч, м. Мелітополь, Мелітопольського і Веселівського районів – 80 тисяч, а також Василівського та Михайлівського районів – 70 тисяч гривень.

Зокрема, 86 відсотків від загальних надходжень забезпечили юридичні особи – власники транспортних засобів, що підлягають оподаткуванню; 24 відсотки надійшло від фізичних осіб.

Нагадаємо, транспортний податок, ставка якого складає 25 тисяч гривень на рік, сплачується за легкові автомобілі з датою випуску до п’яти років та середньоринковою вартістю понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати. У 2019 році – це 1 мільйон 564 тисячі 875 гривень (4173 грн. * 375).

На Запоріжжі понад дві з половиною тисячі власників авто зскористалися пільговим режимом оподаткування

За період дії пільгового режиму оподаткування транспортних засобів з іноземною реєстрацією працівники Запорізької митниці оформили 2542 автівки, із них 2082, які перебували в режимах транзиту чи тимчасового ввезення.

Власники автомобілів сплатили до бюджету майже 144 мільйони гривень митних платежів, окрім того, за авто з єврономерами надійшло 17,4 мільйона гривень добровільного внеску.

Скористатися пільгою мали можливість ті громадяни, на транспортні засоби яких до 24:00 22 лютого 2019 року митницею було прийнято електронну митну декларацію на бланку єдиного адміністративного документа з повним пакетом документів та сумою, достатньою для сплати митних платежів.

Нагадаємо, пільговий режим діяв з 25 листопада 2018 року по 22 лютого 2019 року. Починаючи з 23 лютого 2019 року акцизний податок сплачується у повному обсязі.

Кампанія “Декларування 2019”: фахівці фіскальної служби відповідали

на запитання запоріжців

Днями фахівці Головного управління ДФС у Запорізькій області провели черговий сеанс телефонного зв’язку “гаряча лінія” на тему “Декларування доходів громадян за 2018 рік”.

Під час “гарячої ліні” дозвонювачі мали можливість отримати відповіді на найбільш актуальні питання, пов’язані з термінами та способами подання декларації, переліком витрат, які включаються до податкової знижки, тощо.

Проінформованість громадян з питань декларування своїх доходів створює сприятливі умови для своєчасного та комфортного подання декларації.

Наводимо найактуальніші питання, які обговорювались під час сеансу телефонного зв’язку “гаряча лінія”.

Який порядок подання декларації про майновий стан і доходи?

Податкову декларацію про майновий стан і доходи платники можуть подати за місцем своєї податкової адреси в один із таких способів:

– особисто або уповноваженою на це особою;

– надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

– засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог щодо електронного документообігу.

Якщо податкова декларація надсилається поштою, таке відправлення необхідно здійснити не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні декларації в електронній формі – не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

Декларація подається за формою, затвердженою наказом МФУ від 02.10.15 №859 (у редакції від 06.06.2017 №556).

Для подачі податкової декларації визначені такі граничні строки:

– для громадян, які зобов’язані подати податкову декларацію – не пізніше 02 травня 2019 року;

– для громадян, які мають право на податкову знижку – до 31 грудня 2019 включно.

Чи можна включити до податкової знижки вартість протезування зубів?

Скористатись податковою знижкою можна, зокрема, за витратами сплаченими закладам охорони здоров’я для компенсації вартості платних послуг із лікування платника податків або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, у т.ч. для придбання ліків.

При цьому, податкова знижка не розповсюджується на витрати з протезування зубів з використанням дорогоцінних металів, порцеляни та гальванопластики.

Разом з тим, звертаємо увагу, що податкову знижку при оплаті платних послуг із лікування можна буде отримати лише після того, як набере чинності закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування.

Як подати декларацію про майновий стан і доходи дистанційно?

Під час кампанії декларування податкові декларації про майновий стан і доходи подають громадяни, які зобов’язані декларувати свої доходи, а також особи, які мають право добровільно подати декларацію для застосування права на податкову знижку.

При цьому, подати декларацію можна дистанційно, не відвідуючи податкову інспекцію, через “Електронний кабінет платника податків”.

Для цього необхідно:

– отримати у будь-якому Акредитованому центрі електронний цифровий підпис та

– авторизуватись в електронному кабінеті.

Покрокова відео-інструкція з автозаповнення декларації про майновий стан і доходи громадян розміщена на сторінці ГУ ДФС у Запорізькій області у соціальній мережі Facebook за посиланням:

та на сторінці ДФС України у соціальній мережі Facebook за посиланням: https://www.facebook.com/SFSofUkraine/videos/581235988964709/.

Представники профспілок розглянули особливості оподаткування

неприбуткових організацій

Днями у запорізькому Будинку профспілок пройшов податковий семінар для начальників фінансових відділів та бухгалтерів профспілкових організацій регіону.

Учасників семінару в першу чергу цікавили законодавчі зміни, пов’язані з оподаткуванням, обліком та звітністю неприбуткових організацій.

Зокрема, спеціалісти обласної фіскальної служби повідомили, що профспілкові організації повинні чітко дотримуватись напрямків використання і розподілу отриманих доходів, щоб не втратити статус неприбутковості і відповідні податкові пільги. Так, отримані доходи повинні використовуватись тільки для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової профспілкової організації; реалізації мети та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Крім того, учасникам семінару розповіли про специфіку оподаткування доходів громадян у 2019 році, нарахування і сплату військового збору та ЄСВ, особливості справляння місцевих податків і зборів.

Також розглядались питання оподаткування виплат профспілкових організацій, а саме: цільової і нецільової матеріальної допомоги, подарунків, призів, путівок, в тому числі сімейних та інших виплат в межах статутної діяльності.

Насамкінець слухачам семінару нагадали про необхідність задекларувати доходи, з яких не були утримані податки у 2018 році, а також про можливість подання декларації з метою отримання податкової знижки.

Після лекційної частини усі бажаючі отримали відповіді на актуальні запитання.

Нюанси туристичного збору у Запоріжжі: фахівці фіскальної служби роз’яснили новий порядок представникам туристичного бізнесу

Днями у запорізькому Туристичному інформаційному центрі відбулася робоча зустріч представників фіскальної служби Запорізької області та туристичного і готельного бізнесу, присвячена новим правилам нарахування, сплати та звітності з туристичного збору.

Учасники наради розглянули основні новації законодавства, які набрали чинності з 2019 року. Так, ставка збору за кожну добу проживання для внутрішнього туризму визначена у розмірі до 0,5 відсотка від розміру мінімальної заробітної плати, для в’їзного туризму – до 5 відсотків. При цьому кожна місцева рада ухвалює рішення щодо встановлення ставок самостійно.

У Запоріжжі для внутрішніх туристів передбачена ставка 0,05 відсотка за умови, якщо вартість проживання за одну особу не перевищує 300 гривень на добу, у межах вартості 300-600 гривень – 0,25 відсотка, понад 600 гривень – 0,5 відсотка від розміру мінімальної заробітної плати. Туристичний збір для в’їзних туристів встановлено у наступних розмірах – якщо вартість проживання складає до 300 гривень, ставка дорівнює 0,5 відсоткам, понад 300 гривень – 1,5 відсотка.

Під час зустрічі представники фіскальної служби і платники податків розглянули механізм, базу справляння та порядок сплати збору, а також питання податкових агентів.

Запорізькі та мелітопольські власники нерухомості – лідери зі сплати податку

До місцевих бюджетів Запорізької області у січні 2019 року надійшло 15,9 мільйона гривень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, який зазначив, що сплачена сума податку на 2,8 мільйона перевищує надходження січня 2018 року.

Зокрема, платники-юридичні особи поповнили бюджети на 14,9 мільйона, що на 2,3 мільйона або на 18,6 відсотка більше, ніж торік. Понад мільйон гривень перерахували фізичні особи, забезпечивши зростання до аналогічного періоду минулого року на 422 тисячі.

Найбільші суми сплатили власники майна м. Запоріжжя – 5,7 мільйона, понад 2,3 мільйона спрямували до скарбниць громад мешканці та суб’єкти підприємництва м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів. Від платників Якимівського та Приазовського районів надійшло 2,2 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 1,7 мільйона, Вільнянського, Запорізького і Новомиколаївського районів – 1,4 мільйона тощо.

Нагадаємо, ставки податку на нерухоме майно встановлюються рішеннями місцевих рад: сільських, селищних, міських та об’єднаних територіальних громад. Вони не повинні перевищувати 1,5 відсотка від мінімальної зарплати за квадратний метр. Податок сплачується тільки за ту площу, яка перевищує пільгову.

Додатково оподатковуються об’єкти житлової нерухомості, площа яких понад 300 квадратних метрів для квартир і 500 квадратних метрів для житлових будинків за ставкою 25000 гривень за кожен об’єкт житлової нерухомості або його частки.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *